اکسیژن
اکسیژن
اطلاع رسانی، آموزش و فرهنگ سازی برای دستیابی به هوای پاک در کشور

آلودگی هوا در ایران مدارس و در چین کارخانه‌ها را تعطیل می‌کند!/همچنان بر تولید خودرو بی کیفیت تاکید می شود! امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که خودروها مهمترین منابع تولید آلودگی هستند اما با این وجود همچنان بر حمایت از تولید خودروهای داخلی با کیفیت پایین تاکید می‌شود و هیچ اقدامی هم برای رساندن سطح تولید آنها به استانداردهای جهانی نمی‌شود.

محسن سرخو در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی تهران پرس در رابطه با مشکل آلودگی هوا اظهار داشت: مشکل آلودگی هوای تهران را نمی‌توان با حرف زدن حل کرد و باید عزم ملی در راستای این امر صورت گیرد تا نتیجه دلخواه به دست آید.

وی ادامه داد: امروزه بر هیچ کس پوشیده نیست که خودروها مهمترین منابع تولید آلودگی هستند اما با این وجود همچنان بر حمایت از تولید خودروهای داخلی با کیفیت پایین تاکید می‌شود و هیچ اقدامی هم برای رساندن سطح تولید آنها به استانداردهای جهانی نمی‌شود.

عضو شورای اسلامی شهر تهران بیان کرد: همه مردم و مسئولان نظام می‌دانند که برای رهایی از وابستگی به صنعت نفت باید از تولیدات داخلی حمایت کرد ولی این طور نباشد که تولیدات داخلی با کیفیت کم روانه بازار شوند و سلامتی مردم را به خطر بیاندازند چرا که این امر نه تنها به اقتصاد کشور کمکی نمی کند بلکه ضرر هم می زند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران با بیان اینکه حمایت از تولید داخلی بر همه مردم از مسئولان تا شهروندان واجب است، تصریح کرد: معضل آلودگی هوای تهران بسیار وخیم شده است و باید برای حل آن هر چه زودتر اقدامات مناسب را به کار گرفت و یکی از ابتدایی‌ترین اقدامات استاندارد کردن سوخت و خودروهای داخلی به استانداردهای جهانی است.

وی ادامه داد: امروزه آلاینده‌های تولیدی از خودروهای داخلی موجبات مرگ هزاران نفر را به وجود می آورد. در چنین شرایطی مسئولان ما تنها تصمیمی که می گیرند تعطیلی مدارس است و این راه حل درستی نیست و اگر به همین روال ادامه دهیم سال بعد با یک بحران که نمی‌توان آن را مهار کرد، مواجه خواهیم شد.

عضو شورای شهر تهران افزود: در کشورهای دیگر مانند چین که با معضل آلودگی هوا مواجه هستند در نخستین اقدام با تشدید آلودگی هوا کارخانه‌های آلاینده را تعطیلی می کنند ولی مسئولان در ایران در نخستین گام مدارس را تعطیل می‌کنند.

رییس کمیته حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران در پایان گفت: یکی ار اساسی‌ترین اقداماتی که در کاهش آلودگی هوا و جلوگیری از تشدید آن موثر است بحث معاینه فنی خودروها است که متاسفانه هیچ گونه نظارت دقیق و درستی بر روی این موضوع صورت نمی‌گیرد و این هم یکی از مشکلات است که بر تشدید آلودگی هوا افزوده و همچنان هیچ مسئولی به این موضوع واکنش جدی نشان نداده است.

تاریخ انتشار : 20 دی 1392

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:

نوشته شده در تاريخ شنبه 21 دی 1392برچسب:, توسط |
.: Weblog Themes By LoxBlog :.